Børns Vilkår åbner i Aarhus

Onsdag d. 6. november 2019 Kl. 15.00 til 17.00

med efterfølgende reception og mingling i

Turbinehallen

Kalkværksvej 12

8000 Aarhus

Ud over selve åbningsprogrammet, som du kan se herunder, præsenterer vi et bredt udpluk af Børns Vilkårs indsatsområder, tilbud og projekter, som du kan besøge inden programstart, i pausen og under receptionen. På standende kan du møde medarbejdere og frivillige fra Børns Vilkår, og komme helt tæt på muligheder for fx samarbejde eller hvordan du kan bruge Børns Vilkår – både i Aarhus og rundt omkring i landet

Program

Konferencier: Journalist og TV-vært Petra Nagel

14.30
Dørene åbner

15.00 – 15.05
Velkomst ved formand i Børns Vilkår, Peter Bartram

15.05 – 15.10
Præsentation af dagens program ved konferencier, Petra Nagel

15.10 – 15.20
Åbningstale ved Rådmand for Børn og Unge i Århus, Thomas Medom 

15.20 – 15.25
Mini-reportage fra BørneTelefonen, del I

v. børnereporter Lola

15.25 – 15.35
”Hvordan kan vi gøre en forskel for andre udsatte børn og unge?” Petra Nagel i samtale med Børns Vilkårs Ungepanel

15.35 – 15.50
“Stop svigt af børn og unge”

Direktør Rasmus Kjeldahl i samtale med Petra Nagel om Børns Vilkårs indsatsområder

15.50 – 16.10
PAUSE  

16.10 – 16.15
Mini-reportage fra BørneTelefonen, del 2

v. børnereporter Lola

16.15 – 16.30
Før og efter undskyldningen: Poul-Erik Rasmussen, tidligere Godhavnsdreng, og seniorjurist i Børns Vilkår, Ingrid Hartelius Dall, i samtale med Petra Nagel

16.30 – 16.45
Musikalsk liveoptræden
AUFORI

16.45 – 16.55
Overrækkelse af donation fra Meyerdonationen

Direktør Rasmus Kjeldahl tager imod

16.55 – 17.00
Afrunding

v. direktør Rasmus Kjeldahl og konferencier, Petra Nagel

17.00 – 18.00
Uformel reception og mingling

Lokation

Vi har desværre ikke plads til at afholde åbningseventet i Børns Vilkårs nye lokaler i FO-byen. Derfor har vi rykket et udsnit af Børns Vilkårs tiltag over til Turbinehallens skønne, stemningsfulde rum, hvor vi lover, at du i løbet af arrangementet vil få et kig ind i rådgivningen på BørneTelefonen i Aarhus. 

På menuen

Når dørene åbner kl. 14.30, vil du kunne forsyne dig med noget at drikke fra buffeten i Turbinehallen og et stykke lækker chokolade petit four.

Der vil være både kaffe, the, isvand og et udvalg af forskellige sodavand.

I pausen kl. 15.55 vil der være friske forsyninger i drikkevarebuffeten og et stykke hjemmelavet kage

Når programmet fra scenen er slut kl. 17.00, byder vi på lidt kanapeer i form af butterdejssnegle med oliven og stegt jomfruhummer med løvstikke og hummermayo. Hertil et glas bobler, en øl, en sodavand eller isvand.

Adgangsforhold

Det er nemt at komme til Turbinehallen – både i bil og i offentlig transport eller på gåben fra fx Aarhus Banegård. Se diverse links herunder. Der er ligeledes fin adgang for gangbesværede og kørestolsbrugere til hele salen og toiletter, dog kræver det en lille omvej at komme op på reposet, hvor der vil være et udvalg af små stande, der viser forskellige tiltag og projekter fra Børns Vilkår.

Er du til fods kan du se ruten fra Aarhus Banegård her (hvis du klikker på billedet, åbner du Google Maps og kan rette til alt afhængig af, hvor dit udgangspunkt er)

Er du i bil tager det ca. 20 minutter fra Aarhus Syd Motorvejen ind til Turbinehallen. (Hvis du klikker på billedet, åbner du Google Maps og kan rette til, så ruten passer til dit udgangspunkt)

 

Når du skal finde en parkeringsplads til din bil, kan du orientere dig om mulighederne og placeringerne her.

Prisen ligger typisk på kr. 11,- / time.

Er det offentlig transport, der passer dig bedst kommer følgende transitruter tæt på Turbinehallen: Bus: 2002A912X918X952X;

Jernbane: ICICLRARX;

Bybane: L2.

Klik på linkene for at komme ind og lave en nøjagtig søgning.

Tilmelding

Vi håber, du vil reservere eftermiddagen onsdag d. 6. november til at fejre Børns Vilkårs ’ankomst’ til Aarhus og blive klogere på, hvad vi arbejder med. Send en mail til BVAarhus@bornsvilkar.dk – skriv ’Tilmeld’ i emnefeltet, eller tryk på linket herunder – senest onsdag d. 30. oktober.

Bemærk, at der er et begrænset antal pladser, så tøv ikke for længe.

Vi gør opmærksom på, at du ved tilmelding accepterer, at vi opbevarer dine oplysninger på en deltagerliste.

Tilmeld

Afbud

Vi håber selvfølgelig ikke, at du bliver forhindret i at deltage, da vi ser frem til at møde dig. Men skulle det ske, at du ikke kan deltage, bedes du sende afbud til BVAarhus@bornsvilkar.dk, eller tryk på linket herunder – skriv ’Afbud’ i emnefeltet – og gerne senest onsdag den 30. oktober kl. 12.00. Giv meget gerne besked før deadline, så kan vi nå at forære din plads til en anden.

Meld afbud