Husk Hinanden Blomsten

Interfloras blomst skal bekæmpe ensomhed

Vi lever i en tid, hvor ensomhed fylder mere og mere i vores samfund. Interflora arbejder med at værne om relationer mellem mennesker, og derfor har de i februar 2021 lanceret Husk Hinanden Blomsten, som er en pin, der er skabt for at hjælpe mennesker ud af ensomhed. Når du køber den, går overskuddet ubeskåret til organisationer, der hjælper mennesker ud af ensomhed. Og når du bærer den, spreder du budskabet om, at ingen skal føle sig glemt.

Du skal ændre dit cookiesamtykke, for at se dette indhold.

Husk Hinanden Blomsten koster 29 kr. og kan købes i alle Interfloras butikker eller tilkøbes, når du bestiller dine blomster på nettet. Målet med salget af blomsten er, at samle så mange penge som muligt ind til de 3 organisationer:

Psykiatrifonden, Folkebevægelsen mod Ensomhed og Børns Vilkår, der alle arbejder for at hjælpe mennesker ud af ensomhed. Så vi sammen kan blomstre igen.

Det er ikke tilfældigt, at Husk Hinanden Blomsten er så smuk, som den er. Interflora har fået Nanna Øland Fabricius, også kendt som Oh Land, til at designe den.

Oh Land har med sin æstetiske sans skabt en blomst, som Interflora håber, at mange vil have lyst til at bære, så vi sammen kan få spredt budskabet om, at ingen skal føle sig glemt.

Husk Hinanden Blomsten fra Interflora
Det er fantastisk vigtigt for Børns Vilkår at nå ud til alle børn og unge med budskabet om, at ingen skal føle, at de står alene med deres problemer. Det her samarbejde hjælper os med at gøre endnu flere opmærksomme på, at der er hjælp at finde hos BørneTelefonen Lisbet Christoffersen, Chef for Kommunikation, Fundraising og Event
Interflora har taget initiativ til Husk Hinanden Blomsten for endnu engang at hjælpe mennesker ud af ensomhed. Mennesker har brug for kærlig omsorg og nogen at tale med for at trives, og alt for mange har for få at dele deres liv med. Jeg er stolt over vores samarbejde med Psykiatrifonden, Børns Vilkår og Folkebevægelsen mod Ensomhed, som gør en kæmpe forskel for vores medborgere, der føler sig ensomme. Gennem Husk Hinanden Blomsten ønsker vi og vores kunder at støtte op om denne vigtige indsats. Søren Flemming Larsen Adm. Direktør / CEO og Partner

Formål med partnerskabet

Som indsamlingspartner bidrager Interflora til Børns Vilkårs arbejde for at bekæmpe ensomhed blandt børn og unge i Danmark. På det seneste har henvendelser omkring ensomhed i en tid med corona desværre været ét af de hyppigste temaer på BørneTelefonen, hvor rådgiverne hver dag er med til at give børnene tryghed, støtte og mod til at ændre deres egen situation.

Elif Poulsen

Senior Partnership Manager

BørneTelefonens gode råd mod ensomhed

Læs mere