BørneTelefonen står bag brevkassen i ny børneavis
Fremover kan de 6-12 årige få råd fra BørneTelefonen i Berlingskes nye printavis, Kids’ News, der udkommer én gang om ugen fra den 25. april.
I dag lancerede Berlingske Kids’ News, en ny landsdækkende avis til børn mellem 6 og 12 år. Her kan de læse om alt fra Justin Bieber til Ukrainekonflikten – men også få råd og vejledning om mere nære problemer som mobning og venskab. Det er Børns Vilkårs BørneTelefon, der hver uge svarer på breve i avisens brevkasse, der gennem konkrete anvisninger skal inspirere de unge læsere til at handle i eget liv.
”Samarbejdet med Berlingske giver os mulighed for at nå flere målgrupper med råd og vejledning af samme høje faglige kvalitet som på BørneTelefonen. Det er vi glade for,” siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.
Avisen er lavet på baggrund af en grundig analyse af børns medievaner, oplyser Berlingske.
”Børn bombarderes med alle mulige forskellige former for information i dag. Vi mener, at der mangler noget til at hjælpe børnene med at navigere i hele det informationshav, de befinder sig i. Den opgave har vi taget på os ved at lave en avis til børn,” forklarer Lisbeth Knudsen, der er koncernchef for Berlingske Media og ansvarshavende chefredaktør for Berlingske.
Avisen vil blive solgt i løssalg til 29 kroner i bl.a. Statoil, Bilka, Kvickly, Shell og Føtex – og der kan tegnes abonnement til cirka 1000 kroner om året. Til gengæld er der ingen betalte annoncer i avisen.