I sommeren 2021 lancerede YouSee og Børns Vilkår et helt nyt samarbejde, som skal bidrage til, at forældre bedre kan forstå, hjælpe og navigere i familiens og børnenes digitale hverdag.
Baggrunden for samarbejdet bygger bl.a. på en undersøgelse foretaget af Epinion for Børns Vilkår og YouSee blandt 1.044 forældre til børn i alderen 6-12 år. Undersøgelse viser, at 61 procent af forældrene oplever, at de har svært ved at følge med i alt det, som deres barn foretager sig digitalt.
Det er netop den udfordring, som samarbejdet med YouSee skal afhjælpe.
Vi er mange forældre, der ikke selv er vokset op med digitale medier, og det er derfor meget naturligt, at vi kan blive lidt usikre på, hvordan vi bedst hjælper vores børn med at forstå og navigere i en digital hverdag. Vi leverer mobil, internt og underholdning til mere end 1,6 mio. danske husstande, og derfor er jeg enormt glad for, at vi har indgået et langvarigt samarbejde med Børns Vilkår. Her vil vi sammen hjælpe danske familier med de udfordringer, som brugen af digitale produkter kan medføre, og skabe de bedste rammer for en god digital hverdag.Christian Morgan – Direktør i YouSee
Har I også udfordringer i din familie omkring skærmtid?
Skærmtid er den hyppigste årsag til konflikt, når børn og forældre er uenige om brug af digitale medier.
Lav klare regler om skærmtid. Sammen.
Tjek dig selv som digital rollemodel og bliv klogere på, hvordan skærme påvirker familiens digitale hverdag.
Skærmtjekket giver dig indblik i skærmbrug set fra et børneperspektiv, viden om andre børnefamiliers oplevelser og Børns Vilkårs anbefalinger til skærmbrug i familien.
Vi er meget glade for at kunne opbygge partnerskaber med virksomheder, som har lyst til at involvere og engagere deres kunder i Børns Vilkårs arbejde. Samarbejdet med Yousee er et godt eksempel på dette og er et stærkt partnerskab, som skaber værdi for alle parter.Rasmus Kjeldahl – Direktør i Børns Vilkår