
spørgsmål og svar om landsindsamlingen
Her på siden har vi samlet svar på nogle af de spørgsmål, vi ofte støder på.
Du kan altid skrive til os på stopsvigt@bornsvilkar.dk. Vi sidder også klar til at hjælpe dig på tlf. 35 55 55 51 mandag – fredag kl. 9.00-12.30 og 13.00-15.00.

Hvor afleverer du bøtten?
Spørgsmål og svar
Hvornår må jeg samle ind?
Du må samle ind søndag den 23. marts 2025 fra kl. 10.00 – 18.00. Vi har kun tilladelse til at samle ind på denne dag og i dette tidsrum.
Hvor lang tid tager det at samle ind?
Ruterne har forskellig længde, men vi forventer, at du bruger 2-3 timer på at gå en indsamlingsrute.
Hvad består mit indsamlingsmateriale af?
Dit indsamlingsmateriale består af:
- Klistermærke til at sætte på dit tøj og klistermærker med indsamlings-ID og QR-kode til at sætte på din bøtte.
- Et brev med dit rutekort
- En indsamlingsbøtte
- Flyers
- En lille guide med praktisk information
Du kan lægge en flyer i postkassen hos dem, der ikke er hjemme. Det er vigtigt, at flyeren kommer helt ind i postkassen, og den må ikke efterlades på dørmåtten.
Hvordan bruger jeg QR-koden til MobilePay?
Du skal bede personen i døren om at scanne QR-koden, du har sat på din indsamlingsbøtte. Det gør de sådan her:
- Personen skal trykke ’scan’ I MobilePay appen.
- Derefter skal vedkommende holde QR-feltet på mobilen hen over QR-koden på din indsamlingsbøtte, indtaste beløb og gennemføre betalingen.
Hvad kan jeg sige i døren?
Du kan for eksempel sige:
”Hej. I dag holder Børns Vilkår landsindsamling. Vi samler ind over hele landet for at sikre, at ingen børn og unge står alene med deres problemer, men altid kan få hjælp af en rådgiver på BørneTelefonen og HØRT. Har du lyst til at støtte?”
Hvordan får jeg at vide, hvor meget jeg har samlet ind?
Du kan se, hvor meget du har samlet ind på ’min side’. Når du har afleveret din indsamlingsbøtte, sender vi dig et link til siden, så du kan se dit samlede beløb.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har mulighed for at aflevere indsamlingsbøtten?
Hvis du ikke har mulighed for at aflevere din indsamlingsbøtte på et af vores afleveringssteder, så skriv til stopsvigt@bornsvilkar.dk eller ring på 35 55 55 51.
Hvordan melder jeg fra?
Hvis du bliver forhindret i at samle ind, kan du enten afmelde dig via ’min side’ (link findes i de mails, vi sender til dig) eller sende os en mail på stopsvigt@bornsvilkar.dk. Husk at skrive dit indsamler-ID.
Hvad gør jeg, hvis uheldet er ude, mens jeg går min rute?
Børns Vilkår har en forsikring, der dækker alle indsamlere, mens de samler ind den 23. marts 2025. Kontakt os på tlf. 35 55 55 51 eller stopsvigt@bornsvilkar.dk, hvis du har brug for hjælp.
Hvor mange af de indsamlede midler går til formålet?
I Børns Vilkår holder vi alle omkostninger på et absolut minimum, så flest mulige indsamlede midler kan gå til at stoppe svigt af børn og unge i Danmark.
Hvad siger jeg på engelsk?
Landsindsamling
National door to door collection. An annual event which takes place once a year when more than 18.000 volunteers walk door to door to collect money all over Denmark.
Indsamlingsbøtte
Donation bag.
Hvad er BørneTelefonen og HØRT?
Børns Vilkår run two helplines for children and young people: BørneTelefonen and HØRT. Both are free services that children and young people can use when they need support, care and an adult to talk to about their problems. BørneTelefonen and HØRT have more than 60.000 conversations with children and young people a year. Children and young people contact the helplines with a variety of concerns such as physical abuse, mental health, bullying and suicidal thoughts.
Hvad går pengene til?
The money donated will contribute to Børns Vilkårs two helplines for children and young people: BørneTelefonen and HØRT. When you donate, you will contribute to BørneTelefonen and HØRT being open 24 hours a day and to ensure that we can answer all calls for help.
KONTAKT OS
Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål ovenfor, er du velkommen til at kontakte os.
Eller ring på 35 55 55 51