
Vi vil gerne høre din mening
I Børns Vilkår går vi op i at alle – særligt børn og unge – har ret til at blive hørt. Derfor vil vi også gerne høre, hvad du har på hjerte.
Hvis du vil klage over udtalelser fra Børns Vilkår, medarbejderes opførsel, råd/vejledning eller andet, så udfyld nedenstående.
Hvis du vil klage over rådgivning på ForældreTelefonen, skal du skrive tidspunkt og problemstilling på den, som samtalen vedrørte. I første omgang modtager du en bekræftelse på din henvendelse. Vi bestræber os på at sende dig et svar snarest muligt.
Udfyld oplysninger
Beskrivelse af håndtering af klager på bornsvilkar.dk
Hvem kan klage?
Du har mulighed for at sende en klage til os, hvis du har haft en oplevelse med Børns Vilkår, som du ikke er tilfreds med, eller som du mener vi bør kende til.
Hvad kan du fx klage over?
- En rådgivningssamtale på Forældre- eller FagTelefonen
- En oplevelse vedrørende bisidning af et barn eller en ung
- En oplevelse med en facer, vores callcenter eller medlemsservice
- Oplæg eller workshops fra Børns Vilkår
- Kampagner eller udtalelser fra Børns Vilkår
Sådan sender du en klage
Vi har lavet en klageformular, så vi får de oplysninger, vi skal bruge til at behandle din klage. Den findes her på siden, over denne tekst.
Hvornår får jeg svar på min klage?
Du får svar på din klage indenfor 2 uger
Hvad sker der med min klage?
Der er altid en medarbejder i Børns Vilkår der modtager og læser din klage. Herefter vil denne vurdere, hvem der skal se, besvare og eventuelt handle på baggrund af det, som klagen omhandler. Efterfølgende vil du få svar på, hvordan klagen håndteres.
Det kan være, at der er andre medarbejdere i Børns Vilkår der skal se klagen, i tilfælde af at den kan være vigtig for dem at kende til, eller for at vi kan justere eventuelle forhold i vores praksis. Dette gøres anonymt, medmindre det er personer, der skal besvare klagen.
Jeg har en kommentar til rådgivningen, der ikke er en klage – hvor kan jeg give den?
Vi er altid glade for feedback og input til vores arbejde. Hvis du har en kommentar, som ikke er en klage, er du velkommen til at sende den til os via vores hovedmail.
Er jeg anonym, når jeg klager?
Hvis du sender din klage via klageformularen, bliver du bedt om at udfylde kontaktoplysninger, så vi kan svare dig på klagen. Vil du helst være helt anonym, kan du udfylde svarfelterne med ”xxx”. Vær dog opmærksom på, at vi i så fald ikke kan besvare din henvendelse.
Hvordan behandles mine personoplysninger i forbindelse med en klage?
Når du sender en klage til Børns Vilkår, læser vi den hurtigst muligt. Efterfølgende sletter vi din klage og dine oplysninger. Hvis du vil vide mere om, hvordan vi passer på dine personoplysninger, så kan du læse mere her i vores privatlivspolitik.
nyhedsbrev
Nyhedsbrevet er til dig, som gerne vil vide mere om, hvordan vi sammen kan gøre det bedre for børn og unge i Danmark.
Her får du fx gode råd til at forebygge mobning og svigt, gøre skilsmissen lettere og lære dine børn at navigere i en digital verden.
Du kan til enhver tid framelde dig
Børns Vilkår passer godt på dine personoplysninger, og vi behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med den gældende databeskyttelsesforordning og databeskyttelseslov.
Du kan læse mere om vores databehandling og dine rettigheder i vores privatlivspolitik