Skip to content
Børns Vilkår Børns Vilkår
  • Bliv frivillig
  • Det gør vi
  • Til forældre
  • Til fagpersoner
  • Publikationer
  • BørneTelefonen
  • HØRT
  • ForældreTelefonen
  • FagTelefonen
Støt

Ankestyrelsen

Hvis man er bekymret for et barn og har foretaget underretning til kommunen, men ikke mener, at kommunen gør nok, har man mulighed for at underrette Ankestyrelsen. Ankestyrelsen skal sikre barnets retssikkerhed, og undersøge om kommunens indsats er tilstrækkelig. Ankestyrelsen kan tage sager op på baggrund af en klage, en underretning eller af egen drift.

Ankestyrelsens akuttelefon
Hvis man vurderer, at det ikke kan vente til almindelig telefontid, kan man uden for åbningstid underrette en person fra Ankestyrelsen om, at man er akut og meget alvorligt bekymret for et barn eller en ung. NB! Fra Børns Vilkårs side, vurderer vi, at denne mulighed kun bør være aktuel, efter at man har været i kontakt med kommunens sociale vagt. Hvis kommunen ikke vil anbringe barnet, og man fortsat vurderer, at der er akut behov for indgriben, kan Ankestyrelsens akuttelefon kontaktes.

Del denne side:

  • Om Børns Vilkår
  • Det gør vi
  • Til forældre
  • Til fagpersoner
  • Bliv frivillig
  • Presse
  • Nyheder
  • Ledige stillinger
  • Bisidning
  • Fondspartnere
  • For virksomheder
  • Arv og testamente
  • Lej vores lokaler
  • Whistleblowing
  • Landsindsamling
  • BørneTelefonen
  • HØRT
  • ForældreTelefonen
  • FagTelefonen
Børns Vilkår
Trekronergade 26
2500 Valby

Carl Blochs Gade 37
8000 Aarhus C

Send krypteret mail
CVR: 10634792
Konto nr.: 7134 0001161116
MobilePay-nr.: 50553
  • Telefon: 35 55 55 59
  • Generelle henvendelser
  • Medlemskab og private donationer

© All rights reserved - 2023

  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik