Børns Vilkår
  • Find svar
  • Vær med
  • Det gør vi
  • Om os
  • Støt nu
  • For virksomheder

Søg

Støt nu
For virksomheder

Tilbage

Find svar, anbefalinger og gode råd

  • Til forældre
  • Til fagpersoner
  • Nyheder
  • Publikationer

Tilbage

Vær med i dag

  • Bliv frivillig hos Børns Vilkår
  • Bag for BørneTelefonen
  • Gå for BørneTelefonen
  • Landsindsamlingen
  • Lotteri

Tilbage

Vores arbejde

  • BørneTelefonen
  • HØRT
  • ForældreTelefonen
  • FagTelefonen
  • Bisidning
  • Erstatningsrådgivning

Tilbage

Om os

  • Presse
  • Fondspartnere
  • Transparens
  • Om Børns Vilkår

Ankestyrelsen

Hvis man er bekymret for et barn og har foretaget underretning til kommunen, men ikke mener, at kommunen gør nok, har man mulighed for at underrette Ankestyrelsen. Ankestyrelsen skal sikre barnets retssikkerhed, og undersøge om kommunens indsats er tilstrækkelig. Ankestyrelsen kan tage sager op på baggrund af en klage, en underretning eller af egen drift.

Ankestyrelsens akuttelefon
Hvis man vurderer, at det ikke kan vente til almindelig telefontid, kan man uden for åbningstid underrette en person fra Ankestyrelsen om, at man er akut og meget alvorligt bekymret for et barn eller en ung. NB! Fra Børns Vilkårs side, vurderer vi, at denne mulighed kun bør være aktuel, efter at man har været i kontakt med kommunens sociale vagt. Hvis kommunen ikke vil anbringe barnet, og man fortsat vurderer, at der er akut behov for indgriben, kan Ankestyrelsens akuttelefon kontaktes.

Del denne side:

Se også

...

Hovednummer 35 55 55 59

Trekronergade 26
2500 Valby

Carl Blochs Gade 37
8000 Aarhus C

CVR: 10634792
Konto nr.: 7134 1161116
MobilePay-nr.: 50553

    • Presse
    • Ledige stillinger
    • Arv og testamente
    • Lej vores lokaler
    • Bliv institutionsmedlem
    • Whistleblowing
    • Podcasts
    • Privatlivspolitik
    • Cookiepolitik