Logo for Børns Vilkår
  • Find svar
  • Vær med
  • Det gør vi
  • Om os
  • Støt nu
  • Bliv frivillig
  • For virksomheder

Søg

Støt nu
Bliv frivillig
virksomheder

Tilbage

Find svar, anbefalinger og gode råd

  • Til forældre
  • Til fagpersoner
  • Nyheder
  • Publikationer
Far sidder med sin lille dreng på skødet og læser på en laptop med ham.

Tilbage

Vær med i dag

  • Bliv frivillig hos Børns Vilkår
  • Bag for BørneTelefonen
  • Landsindsamlingen
  • Lotteri
  • Støt via testamente
  • Køb årets kunstplakat

Tilbage

Vores arbejde

  • BørneTelefonen
  • HØRT
  • ForældreTelefonen
  • FagTelefonen
  • Bisidning
  • Erstatningsrådgivning
Ensom pige kigger ud af et vindue

Tilbage

Om os

  • Kontakt
  • Presse
  • Fondspartnere
  • Ambassadører
  • Transparens
  • Om Børns Vilkår
  • Skoleprojekter
Paneldebat med deltagere fra Børns Vilkår
Nyhed: 04-09-2019

Børnekaffe vinder Fundraisingprisen 2019

To voksne står og holder fundraisingprisen og en buket blomster

 

Årets vinder af Fundraisingprisen er Børns Vilkår og Circle K med kampagnen Børnekaffe, som er udviklet af bureauet Uncle Grey.

Kampagnen var blandt tre nominerede til prisen ud af i alt 22 indstillede. Prisen, som uddeles af indsamlingsorganisationernes brancheorganisation ISOBRO, gives til den mest nytænkende kampagne, som samtidig følger god fundraisingskik.

”Vi er rigtig glade for prisen og stolte over det koncept, vi fik udviklet i samarbejde med Circle K og Uncle Grey. Vigtigst af alt betyder kampagnen, at endnu flere børn og unge nu kan få gode råd, trøst og en voksen, der lytter – også om morgenen,” siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.

Før Børnekaffe-kampagnen havde Børnetelefonen åben fra kl. 11.00 – 02.00, og med de penge, kampagnen har rejst ved at sælge kaffe til fordel for børn, er åbningstiden nu udvidet til 09.00 – 02.00.

Kampagnen med Børnekaffen, som kunne købes hos Circle K i hele landet og indsamlede 1 million kroner, kørte fra december 2018 og ind i foråret 2019.

”Vi er utrolig glade og stolte over, at det med Børnekaffe-kampagnen er lykkedes at samle penge nok ind til, at Børnetelefonen kan udvide sin åbningstid om morgenen. Og tilmed at modtage en så fornem pris for den, er et ekstra krydderi på toppen og et kæmpe skulderklap til alle, der har bidraget til, at kampagnen er blevet så stor en succes,” siger Mette Uglebjerg, administrerende direktør i Circle K Danmark.

Læs mere om kampagnen

Du skal ændre dit cookiesamtykke, for at se dette indhold.

Om Børnekaffe-kampagnen

Cirkle K donerede 5 DKK til Børns Vilkår pr. solgte kop børnekaffe, og det resulterede i en samlet donation på 1 mio. kr. Donationen blev skabt ved, at Circle K’s kunder betalte 2,50 DKK ekstra for deres kaffe, og Circle K fordoblede så beløbet. En indsats, som nu betyder, at Børnetelefonen har udvidet åbningstiden med to timer, så den hver dag har åbent fra 09.00 til 02.00.

Del denne side:

Ring på 35 55 55 59
Skriv til bv@bornsvilkar.dk
Skriv til medlem@bornsvilkar.dk

Trekronergade 26
2500 Valby

Carl Blochs Gade 37
8000 Aarhus C

CVR: 10634792
Konto nr.: 7134 1161116
MobilePay-nr.: 50553

  • Send sikkert til Børns Vilkår
  • Presse
  • Ledige stillinger
  • Arv og testamente
  • Lej vores lokaler
  • Bliv institutionsmedlem
  • Whistleblowing
  • Podcasts
  • Ambassadører
BørneTelefonen rådgivning for børn i Danmark
HØRT chatrådgivning for unge
  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik