At være frivillig rådgiver kræver kun 8 timer om måneden – og du får så meget igen, når børnene takker dig, fordi jeres samtale kan være med til at ændre deres liv.
Så kan vi byde dig velkommen i vores team af frivillige fra hele landet, der gør en forskel for udsatte børn og unge og viser, at de fortjener at blive hørt!
Som frivillig rådgiver har du mulighed for at besvare henvendelser på chat og sms.
Som frivillig rådgiver kan du gøre en kæmpe forskel, fordi du igennem samtalen giver barnet overblik over sine egne rettigheder, ressourcer og handlemuligheder – og bliver styrket til at gøre brug af dem.
”I starten var jeg lidt bange for, at jeg ville tage mange af de helt tunge samtaler ”med hjem”. Men det gør jeg ikke. Vi får altid støtte og vejledning, både før, under og efter de svære samtaler.”
Katja Wettergreen, lærer
For at bidrage til vores frivillige rådgiveres faglighed, tilbyder vi følgende:
“Jeg blev frivillig rådgiver på BørneTelefonen for brede min faglighed ud og for at sparre med andre, der har en anden faglig baggrund end mig. Samtidig giver det mig konkret erfaring i at arbejde med børn og unge, som jeg kan bruge på mit CV.”
Anders Graversen, pædagogikstuderende
Som frivillig skal man have et gennemsnit på otte rådgivningstimer pr. måned.
Vagterne placeres i hjemmerådgivningens åbningstider:
Hverdage kl. 7-9 og igen kl. 19-02
Weekend og helligdage kl. 11-02
Der er mange måder at blive en del af Børns Vilkårs korps af frivillige. Læs om mulighederne her.