Fire børn står i en park med indsamlingsbøtter fra Børns Vilkår og ser glade ud.

FORLØBET EFTER INDSAMLINGEN

Du kan aflevere din indsamlingsbøtte i:

  • Bog & idé og Legekædens butikker fra søndag den 17. marts til og med lørdag den 23. marts inden for butikkernes almindelige åbningstid. Obs. det er ikke alle butikker, der har søndagsåbent.
  • Imercos butikker fra søndag den 17. marts til og med onsdag den 20. marts inden for butikkernes almindelige åbningstid. Obs. det er ikke alle butikker, der har søndagsåbent.

Find dit nærmeste afleveringssted og åbningstider her: stopsvigt.dk/aflevering

  • Et brev med dit rutekort
  • En indsamlingsbøtte
  • Flyers
  • En lille guide med praktisk information
  • Klistermærke til at sætte på dit tøj og klistermærker med indsamlings-ID og QR-kode til at sætte på din bøtte. 

Du kan lægge en flyer i postkassen hos dem, der ikke er hjemme. Det er vigtigt, at flyeren kommer helt ind i postkassen, og den må ikke efterlades på dørmåtten. Børns Vilkår risikerer en påtale fra Indsamlingsnævnet, som giver tilladelse til at lave en landsindsamling. 

Efter indsamlingen sender vi en mail med et link, hvor du kan se, hvor meget du har samlet ind.

Er du forhindret i at aflevere din indsamlingsbøtte? Så kontakt os, så vi kan finde en løsning. Skriv til stopsvigt@bornsvilkar.dk eller ring på 35 55 55 51

INDSAMLINGsdagen specifikt

Dit indsamlingsmateriale består af:

  • Et brev med dit rutekort
  • En indsamlingsbøtte
  • Flyers
  • En lille guide med praktisk information
  • Klistermærke til at sætte på dit tøj og klistermærker med indsamlings-ID og QR-kode til at sætte på din bøtte. 

Du kan lægge en flyer i postkassen hos dem, der ikke er hjemme. Det er vigtigt, at flyeren kommer helt ind i postkassen, og den må ikke efterlades på dørmåtten. Børns Vilkår risikerer en påtale fra Indsamlingsnævnet, som giver tilladelse til at lave en landsindsamling. 

Hvis du vil vide, hvor meget du har samlet ind via MobilePay, når du er færdig på din rute, skal du bede personen i døren om at scanne QR-koden, du har sat på din indsamlingsbøtte. Så kan vi nemlig se, om en donation er givet på netop din rute. 

Sådan benytter man QR-koden:

  1. Åbn MobilePay og tryk ‘Scan’.
  2. Hold QR-feltet på mobilen hen over QR-koden på din indsamlingsbøtte.
  3. Indtast beløb og tryk ‘Næste’.
  4. Modtageren skal være ’Børns Vilkårs Landsindsamling’,
  5. Gennemfør betaling.

Her finder du inspiration til, hvad du kan sige i døren.

”Hej. I dag holder Børns Vilkår landsindsamling. Vi samler ind over hele landet for at sikre, at ingen børn og unge i Danmark står alene med deres problemer,
men kan få hjælp på BørneTelefonen og HØRT. Vil du hjælpe os med det?”

eller

”Hej. Jeg samler ind til BørneTelefonen og HØRT. Særligt i nattetimerne fylder tunge tanker hos mange børn og unge. Derfor er det vigtigt, at de har nogen, som lytter til dem – hele døgnet. Har du lyst til at støtte?”

LandsindsamlingNational collection which takes place once a year.  

We have more than 17.000 volunteers collecting money through door-to-door collection in all of Denmark.

Indsamlingsbøtte – Donation bag.

Hvorfor og hvad samles der ind til?Today there is a national collection all over Denmark for the Danish NGO ‘Børns Vilkår’. The money donated will contribute to ‘BørneTelefonen’ and ‘HØRT’. Both are free services that children and young people can use when they need support, care and someone to talk to about their problems. When you donate, you will contribute to ‘BørneTelefonen’ and ‘HØRT’ being open 24 hours a day. ‘BørneTelefonen’ and ‘HØRT have over 60.000 conversations with children and young people a year.

Children and young people contact us about a variety of concerns such as physical abuse, mental health, bullying and suicidal thoughts.

Telefonnummeret 116 111The phone number that children and young people can use when contacting us is 116 111. They can call, chat, text, and write online letters. The number is free to call, and every caller is anonymous. 116 111 is the number specially reserved for child helplines in Europe.

Sådan kan du donere – You can donate giving cash or using MobilePay (12316). If you want to use MobilePay you can scan the QR code on the donation bag.

Man kan støtte Børns Vilkårs Landsindsamling med kontanter eller via MobilePay (123 16). Nummeret står på indsamlingsbøtten.

Man kan også sende en SMS eller lave en bankoverførsel. Informationerne står på den flyer, du har modtaget i dit indsamlingsmateriale.

Børns Vilkår har en forsikring, der dækker alle indsamlere, mens de samler ind den 17. marts.

Kontakt os på tlf. 35 55 55 51 eller stopsvigt@bornsvilkar.dk, hvis du har brug for hjælp.

I Børns Vilkår holder vi alle omkostninger på et absolut minimum, så flest mulige indsamlede midler kan gå til at stoppe svigt af børn og unge i Danmark. Børns Vilkår har en administrationsprocent på 6%.

På landsindsamlingen overholder vi Indsamlingsnævnets krav om, at mindst 2/3 af indtægterne fra inds

Du kan aflevere din indsamlingsbøtte i Bog & idé og legekæden og Imercos butikker i hele landet samt i udvalgte banker i dagene efter indsamlingen.

Alle afleveringssteder og åbningstider bliver offentliggjort på vores hjemmeside i løbet af januar.

Hvis du ikke har mulighed for at samle ind på indsamlingsdagen, så skriv til os på stopsvigt@bornsvilkar.dk. Husk at oplyse dit indsamler-ID i mailen.

Hvis du allerede har modtaget dit brev med indsamlingsbøtten, beder vi dig sende bøtten retur til:

Børns Vilkår
Trekronergade 26
2500 Valby

LandsiNDSAMLINGEN generelt

Du må samle ind søndag den 17. marts 2024 fra kl. 10.00 – 18.00. Vi har kun tilladelse til at samle ind på denne dag og i dette tidsrum.

Ruterne har forskellig længde, men du kan forvente at bruge 2-3 timer på at gå en indsamlingsrute.

Du kan tilmelde dig landsindsamlingen på stopsvigt.dk

Alle, der har lyst til at støtte Børns Vilkår, må samle ind. Børn under 11 år må kun samle ind sammen med en voksen. Børn og unge mellem 11 og 18 år må samle ind to og to.

Ja, det kan I sagtens. Det er ofte hyggeligt at gå sammen to og to. I kan gå sammen på den samme rute, eller I kan tilmelde jer hver sin rute og gå begge ruter sammen. Tilmelder I jer to ruter, får I en bøtte hver og kan samle mere ind.

Vi sender løbende indsamlingsmateriale afsted fra starten af februar, så afhængigt af hvornår du har tilmeldt dig, vi du modtage dit materiale i løbet af februar eller i starten af marts.

Hvis du ikke har modtaget brevet med indsamlingsbøtten to uger før indsamlingen, så kontakt os på tlf. 35 55 55 51 eller stopsvigt@bornsvilkar.dk.

Indsamlingsbøtten er lavet af en blanding af de tre plasttyper PET, PA og PE.

Alle dele af indsamlingsbøtten kan genbruges, hvis det sorteres som plastaffald.

Du kan aflevere din indsamlingsbøtte i Imercos butikker i hele landet til og med onsdag den 20. marts og i Bog & idé og Legekædens butikker til og med lørdag den 23. marts.

Du kan finde adresser og åbningstider her: www.stopsvigt.dk/aflevering

I Børns Vilkår holder vi alle omkostninger på et absolut minimum, så flest mulige indsamlede midler kan gå til at stoppe svigt af børn og unge i Danmark. Børns Vilkår har en administrationsprocent på 6%.

Hvis du bliver forhindret i at samle ind, så send os en mail på stopsvigt@bornsvilkar.dk, så vi kan afmelde dig og give ruten til en anden.

Har du andre spørgsmål?