Har du spørgsmål om forløbet før indsamlingen?

Du må samle ind søndag den 26. marts 2023 fra kl. 10.00 – 18.00. Vi har kun tilladelse til at samle ind på denne dag og i dette tidsrum.

Ruterne har forskellig længde, men du kan forvente at bruge 2-3 timer på at gå en indsamlingsrute.

Du tilmelder dig på stopsvigt.dk, hvor du selv kan vælge en rute, der passer dig.

Du kan tilmelde dig og vælge en rute helt frem til mandag d. 20. marts 2023stopsvigt.dk.

Alle, der har lyst til at støtte Børns Vilkår, må samle ind. Børn under 11 år må kun samle ind sammen med en voksen. Børn og unge mellem 11 og 18 år må samle ind to og to.

Ja, det kan I sagtens. Det er ofte hyggeligt at gå sammen to og to. I kan gå sammen på den samme rute, eller I kan tilmelde jer hver sin rute og gå begge ruter sammen. Tilmelder I jer to ruter, får I en bøtte hver og kan samle mere ind.

Vi sender dig en indsamlingsbøtte, et rutekort og indsamlermaterialer med posten inden indsamlingen. De første indsamlingsbøtter sender vi af sted i januar og derefter med jævne mellemrum.

Hvis du ikke har modtaget brevet med indsamlingsbøtten to uger før indsamlingen, så kontakt os på tlf. 35 55 55 59 eller stopsvigt@bornsvilkar.dk.

Indsamlingsbøtten er lavet af en blanding af de tre plasttyper PET, PA og PE.

Alle dele af indsamlingsbøtten kan genbruges, hvis det sorteres som plastaffald.

Hvis du ikke har mulighed for at samle ind på indsamlingsdagen, beder vi dig sende os en mail til stopsvigt@bornsvilkar.dk. Husk at oplyse dit indsamler-ID i mailen.

Hvis du allerede har modtaget dit brev med indsamlingsbøtten, beder vi dig sende bøtten retur til:

Børns Vilkår
Trekronergade 26
2500 Valby

Har kuverten ikke været åbnet, kan du sende den retur til os uden at betale porto, hvis du skriver ’Retur til afsender’ på kuverten. Har kuverten været åben, skal du selv betale porto.

Har du spørgsmål om selve indsamlingsdagen?

Det lille firkantede klistermærke skal du sætte på indsamlingsbøtten, hvor der står ‘Sæt indsamler-ID her’. QR-koden skal du sætte der, hvor der står ‘Sæt QR-koden her’. Vi har vedlagt et ekstra sæt af alle klistermærker, hvis I er to, der samler ind sammen.

Er der ingen, der åbner døren, kan du lægge en flyer i postkassen. Flyeren skal helt ind i postkassen, så den ikke stikker ud, og den må ikke efterlades på dørmåtten. Børns Vilkår risikerer at få en påtale fra Indsamlingsnævnet, hvis en flyer efterlades synligt. Du kan også give en flyer til dem, der vil tænke over, hvilket beløb de vil give.

Når en donation gives ved at scanne QR-koden, bliver dit indsamler-ID automa­tisk sat på overførslen, så det tæller med i dit indsamlede beløb. Ved overførsler til MobilePay, hvor donationen ikke gives via QR-koden, kan vi ikke se, at donationen kommer fra din rute.

Sådan benytter man QR-koden:

  1. Åben MobilePay og tryk ‘Betal’.
  2. Tryk ‘Scan QR-kode’.
  3. Hold QR-feltet på mobilen hen over QR-koden på din indsamlingsbøtte.
  4. Indtast beløb og tryk ‘Næste’.
  5. Modtageren skal være ’Børns Vilkår – Landsindsamling’,
    Gennemfør betaling.

Hvis personen i døren ikke ønsker at benytte QR-koden, kan de overføre til MobilePay-nummeret på bøtten.

”Hej, jeg samler ind for Børns Vilkår. Vi samler ind i dag over hele landet for at sikre, at flere svigtede børn i Danmark hurtigt kan få den nødvendige hjælp på BørneTelefonen og HØRT, når de ikke har andre at gå til. Kunne du tænke dig at hjælpe os med det?”

Hvis de gerne vil høre lidt mere, så kan du fortælle, at BørneTelefonen og HØRT har over 55.000 samtaler med børn og unge om året, og at BørneTelefonen og HØRT er åben hver dag – også i de sene nattetimer. Mange børn ringer, fordi de bliver svigtet, eller slået af dem, de elsker mest.

Der er flere forskellige måder, som man kan støtte indsamlingen på. Med kontanter, via MobilePay eller på SMS. Numrene står på din indsamlingsbøtte.

Man kan også lave en bankoverførsel. Informationerne står på den flyer, du har modtaget i dit indsamlingsmateriale.

Møder du udfordringer på din rute, kan du kontakte Børns Vilkår på 35 55 55 59 den 26. marts.

Børns Vilkår har en forsikring, der dækker alle indsamlere under indsamlingen.

Børns Vilkår overholder Indsamlingsnævnets krav om, at mindst 2/3 af indtægterne fra indsamlingen skal gå til formålet ved en landsindsamling.

Derudover kan du oplyse, at Børns Vilkår har en administrationsprocent på 6%. I Børns Vilkår holder vi alle omkostninger på et absolut minimum, så flest mulige indsamlede midler kan gå til at stoppe svigt af børn og unge i Danmark.

Hvis du ikke har mulighed for at samle ind på indsamlingsdagen, beder vi dig sende os en mail til stopsvigt@bornsvilkar.dk. Husk at oplyse dit indsamler-ID i mailen.

Du må meget gerne sende din indsamlingsbøtte retur til:

Børns Vilkår
Trekronergade 26
2500 Valby

Har kuverten ikke været åbnet, kan du sende den retur til os uden at betale porto, hvis du skriver ’Retur til afsender’ på kuverten. Har kuverten været åben, skal du selv betale porto.

Har du spørgsmål om forløbet efter indsamlingen?

Indsamlingsbøtten skal senest være afleveret mandag d. 14. april, men vær opmærksom på, at ikke alle afleveringssteder tager imod bøtterne helt frem til denne dato. Tjek derfor vores kort over afleveringssteder, så du ikke går forgæves.

Du kan finde det nærmeste afleveringssted og se deres åbningstider her. Kortet opdateres løbende, og vi tager forbehold for ændringer. Tjek derfor, at dit afleveringssted fortsat fremgår, når vi nærmer os d. 26. marts.

Er du forhindret i at aflevere din indsamlingsbøtte inden d. 14. april? Så kontakt os på tlf. 35 55 55 59 eller stopsvigt@bornsvilkar.dk – så finder vi en løsning sammen.

Find det nærmeste afleveringssted og se åbningstider her. Vores kort over afleveringssteder opdateres løbende, og vi tager forbehold for ændringer. Tjek derfor, at dit afleveringssted fortsat fremgår, når vi nærmer os d. 26. marts.

Du vil få tilsendt et link, hvor du kan se, hvad du har samlet ind. Hvis du afleverer indsamlingsbøtten hos Børns Vilkår, vil du få at vide, hvad du har samlet ind med det samme, da vi tæller din bøtte op på stedet. Nogle banker og butikker har også mulighed for at oplyse dig om, hvad du har samlet ind med det samme. Husk at sætte klistermærket med dine ID-numre på indsamlingsbøtten, så vi ved, at beløbet i bøtten kommer fra dig.

Er du forhindret i at aflevere din indsamlingsbøtte senest den 14. april, må du meget gerne kontakte os. Så hjælper vi dig med at finde en løsning. Skriv til stopsvigt@bornsvilkar.dk eller ring på 35 55 55 59.

Hvis du ikke har mulighed for at aflevere indsamlingsbøtten på et af vores afleveringssteder, så er det en mulighed, at du benytter vores tro- og loveerklæring, og selv overfører pengene til vores konto.

Du finder tro- og loveerklæringen her.

I erklæringen står der beskrevet, hvordan du selv kan tælle op og overføre pengene under opsyn af et vidne. Husk at oplyse indsamler-ID og rute-ID på overførslen. Du bedes udfylde og derefter sende erklæringen til os på stopsvigt@bornsvilkar.dk

 

Om Landsindsamlingen 2023

Læs mere

Hvor afleverer du bøtten?

Find et afleveringssted

Har du andre spørgsmål?

Kontakt os

Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål ovenfor, er du velkommen til at kontakte os.