Har du spørgsmål om forløbet før indsamlingen?

Indsamlingen foregår søndag den 21. marts 2021. Du kan samle ind fra kl. 10.00-18.00. Vi har kun tilladelse til at samle ind på denne dag og i dette tidsrum. Det tager typisk 2-3 timer at gå en indsamlingsrute.

Nej, det må man desværre ikke. Vi har kun tilladelse til at samle ind søndag d. 21. marts.

Du har dog stadig mulighed for at hjælpe ved at starte din egen digitale indsamling på Facebook.

Tilmelding til den fysiske indsamling er lukket for i år.

Du tilmelder dig på siden: stopsvigt.dk, hvor du selv kan vælge din rute. Når du klikker på en rute, kan du se hvilke husstande, der er med på ruten.

Du kan tilmelde dig og vælge en rute helt frem til søndag d. 15. marts 2021 på stopsvigt.dk.

Efter denne dato er det kun muligt samle ind digitalt, på Facebook.

Alle, der har lyst til at støtte Børns Vilkår, må samle ind. Børn under 11 år må kun samle ind sammen med en voksen. Børn og unge mellem 11 og 18 år må samle ind to og to.

Ja, det kan I godt. Det er ofte hyggeligt at gå sammen to og to. I kan gå sammen på den samme rute, eller I kan tilmelde jer hver sin rute, og gå begge ruter sammen. Tilmelder I jer to ruter, får I en bøtte hver og kan samle mere ind.

Du må meget gerne tage børnene med på ruten. Det er hyggeligt, og de synes, det er sjovt. Børn over 11 år må gå sammen to og to. Børn under 11 år må samle ind sammen med en voksen, der er fyldt 18 år.

Vi sender dig en indsamlingsbøtte, rutekort og indsamlermaterialer med posten i god tid inden indsamlingen. De første indsamlingsbøtter sender vi af sted i januar og derefter med jævne mellemrum. Hvis du ikke har modtaget brevet med indsamlingsbøtten tre uger før indsamlingen, så kontakt os på tlf. 35 55 55 51 eller stopsvigt@bornsvilkar.dk.

Indsamlingsbøtten er lavet af en blanding af de tre plasttyper PET, PA og PE. Alle dele af indsamlingsbøtten kan genbruges, hvis det sorteres som plastaffald.

Kan du ikke samle ind på indsamlingsdagen, beder vi dig sende os en mail til stopsvigt@bornsvilkar.dk. Husk at oplyse dit indsamler-ID i mailen.

Hvis du allerede har modtaget dit brev med indsamlingsbøtten, beder vi dig sende bøtten retur til:

Børns Vilkår
Trekronergade 26
2500 Valby

Har kuverten ikke været åbnet, kan du sende den retur til os uden at betale porto, hvis du skriver ’Retur til modtager’ på konvolutten. Har kuverten været åben, skal du selv betale porto.

Har du spørgsmål om selve indsamlingsdagen?

Det lille firkantede klistermærke skal du sætte på indsamlingsbøtten, hvor der står ‘Placér indsamler-ID her’. QR-koden skal du sætte der hvor der står “Placér QR-kode her” . Det runde klistermærke skal du sætte synligt på dit overtøj. Vi har vedlagt et ekstra, hvis I er to, der samler ind sammen.

”Hej, jeg samler ind for Børns Vilkår. Vi samler ind i dag over hele landet for at sikre, at svigtede børn i Danmark kan ringe anonymt og gratis til BørneTelefonen og hurtigt få hjælp året rundt. Kunne du tænke dig at hjælpe os med det?”

Hvis de gerne vil høre lidt mere, så kan du fortælle, at BørneTelefonen har knap 50.000 samtaler med børn og unge om året, og at BørneTelefonen er åben hver dag – også i de sene aftentimer. Mange børn ringer, fordi de bliver svigtet, misbrugt eller slået af dem, de elsker mest.

Børns Vilkår har en administrationsprocent på 6%. Det er en af de laveste i branchen. I Børns Vilkår holder vi alle omkostninger på et absolut minimum, så flest mulige indsamlede midler kan gå til at stoppe svigt af børn i Danmark.

Vi kan ikke sige, hvad overskuddet bliver i år, da vi jo endnu ikke kender det samlede resultat, men hvis du som indsamler bliver spurgt, kan du svare, at Børns Vilkår har en meget lav administrationsprocent på 6 %, og at vi overholder alle indsamlingsnævnets krav til, hvor meget der skal gå til formålet ved en landsindsamling.

Der er mange forskellige måder, som man kan støtte indsamlingen på, selvom man ikke har kontanter. Man kan fx støtte direkte i døren via MobilePay eller SMS – numrene står på indsamlingsbøtten, så det er nemt at vise til den, der har åbnet døren for dig.

I brevet med indsamlingsbøtten får du også nogle flyers, hvor de forskellige støttemuligheder står på. Dem kan du give til dem, der gerne vil lave en bankoverførsel eller tænke over, hvordan de vil støtte.

Ja, man kan støtte Landsindsamlingen via MobilePay på nummer: 12316.

Når en donation gives ved at scanne QR-koden, bliver dit Indsamler-ID automa­tisk sat på overførslen, så det tæller med i dit indsamlede beløb. Ved overførsler til MobilePay, hvor donationen ikke gives via QR-koden, kan vi ikke se, at donationen kommer fra din rute.

Sådan benytter du QR-koden:

  1. Åben MobilePay og tryk ‘Betal’.
  2. Tryk ‘Scan QR-kode’.
  3. Hold QR-feltet på mobilen hen over QR-koden på din indsamlingsbøtte.
  4. Indtast beløb og tryk ‘Næste’.
  5. Tjek, at modtager er ’Børns Vilkår – Landsindsamling’, og at dit Indsamler-ID står i notefeltet. Gennemfør betaling.

Hvis personen i døren ikke ønsker at benytte QR-koden, kan de overføre til MobilePay-nummeret på bøtten.

Er der ingen, der åbner døren, kan du lægge en af de 100 flyers, du har fået, i postkassen. Flyeren skal helt ind i postkassen, så den ikke stikker ud, og den må ikke efterlades på dørmåtten. Børns Vilkår risikerer at få en påtale fra Indsamlingsnævnet, hvis en flyer efterlades synligt. Du kan også give en flyer til dem, der vil tænke over, hvilket beløb de vil give.

Du må kun samle ind på de veje, der står på dit rutekort, da du ellers risikerer at samle ind på en andens rute.

Det tager ca. 2-3 timer at gå hver rute, men nogle ruter er længere end andre. Hvis du ikke kan nå hele ruten, så gå så meget af ruten, som du kan nå. Er ruten for lang, må du meget gerne give os besked, så vi kan justere den til næste år. Skriv til os på stopsvigt@bornsvilkar.dk. Husk at skrive dit indsamler-ID og dit rute-ID i mailen.

Blev du forhindret i at gå på dagen, vil vi gerne have, at du sender den tomme uåbnede indsamlingsbøtte tilbage til Børns Vilkår. Har kuverten ikke været åbnet, kan du sende den retur til os uden at betale porto, hvis du skriver ’Retur til modtager’ på konvolutten. Har kuverten været åben, skal du selv betale porto.

Du er også meget velkommen til at aflevere indsamlingsbøtten og materialerne til Børns Vilkår på Trekronergade 26, 2500 Valby. Mandag – torsdag mellem kl. 9.00 og 16.00 og fredag indtil kl. 15.00.

Husk også at give os besked ved at skrive til os på stopsvigt@bornsvilkar.dk. Skriv gerne: ‘Afmelding’ i emnefeltet. Det er vigtigt, at du også skriver dit indsamler-ID.

Har du udfordringer på ruten, kan du kontakte Børns Vilkår på 35 55 55 51 den 21. marts. Børns Vilkår har en forsikring, der dækker alle indsamlere under indsamlingen.

Har du spørgsmål om forløbet efter indsamlingen?

Du skal aflevere indsamlingsbøtten i en af de banker, vi har en aftale med. Du kan aflevere bøtten i bankens åbningstid mellem d. 22. marts og d. 5. april 2021.

Når du har samlet ind på din rute, skal du aflevere indsamlingsbøtten i en af de banker, vi har en aftale med senest d. 5. april. Det er ikke alle banker, der kan tage imod indsamlingsbøtten, så find en bank i nærheden af dig her: bornsvilkar.dk/aflevering.

Banken tæller pengene op og overfører dem til Børns Vilkår sammen med dit ID-nummer, så husk at sætte klistermærket med ID-numrene på indsamlingsbøtten. Banken fortæller dig, hvor meget du har samlet ind i bøtten. Du vil også få tilsendt et link til en hjemmeside, hvor du kan gå ind og se, hvad du har samlet ind.

Er du blevet forhindret i at nå i banken inden den 5. april, må du meget gerne kontakte os. Så hjælper vi dig med at finde en løsning. Skriv til stopsvigt@bornsvilkar.dk.

Hvis du ikke har mulighed for at aflevere i en af de banker vi har en aftale med, så er det også en mulighed, at du selv tæller det indsamlede beløb op og overfører det til vores konto i Arbejdernes Landsbank (reg. nr. 5301 og konto nr. 0000263900) eller til vores MobilePay 12316. Husk at oplyse Indsamler-ID og Rute-ID på overførslen.

Hvis I benytter jer af denne mulighed beder vi dog om at I skriver under på en tro- og loveerklæring. Find den her.

Denne bedes I udfylde og derefter indsende til os på stopsvigt@bornsvilkar.dk

Dette gælder også, hvis du kun har mulighed for at aflevere dine mønter i banken, så kan du selv tælle pengesedlerne op og sende dem ind.

Har du andre spørgsmål?

Kontakt os

Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål ovenfor, er du velkommen til at kontakte os.