Info om Skilsmissebrevkassen
Kære henvender til Skilsmissebrevkassen
Der har desværre været en længere periode, hvor henvendelserne til Skilsmissebrevkassen ikke har været mulige at besvare. Det beklager vi rigtig meget.
Hvis du endnu ikke har fået svar på dit spørgsmål, så er du meget velkommen til at skrive til os igen.
Du kan også kontakte Forældretelefonen, hvor du kan få rådgivning om skilsmisseproblematikker.
Venlig hilsen
Børns Vilkår
Ring 35 55 55 57
Åbningstider
Mandag: 9-17
Tirsdag 9-21
Onsdag: 9-21
Torsdag: 9-17
Fredag: 9-17
Lørdag: Lukket
Søndag: 9-21
Bliv ringet op af ForældreTelefonen
Underretningspligt
Når du ringer til ForældreTelefonen er du anonym. Men hvis du skriver til ForældreTelefonen via formularen, opgiver du din anonymitet, og så har vi underretningspligt.
Det betyder, at hvis vi får oplysninger om, at et barn eller en ung lever under forhold, der bringer barnets eller den unges sundhed og udvikling i fare, har vi pligt til at underrette de sociale myndigheder.
"*" indikerer påkrævede felter
Få gode råd
Få gode råd til, hvordan du kan forebygge og afhjælpe børns problemer i forbindelse med mobning, trivsel i skolen, skilsmisse, svigt og digitalt liv.
”Vi forældre tror, at vi ved alt”
I alle livets faser, står man i nogle kriser, hvor man gerne vil det bedste for sine børn. Men man ved ikke altid, om det er det rigtige, man gør. Derfor er det fint at kunne ringe til nogen og søge hjælp hos nogen, der ved noget om det. Og man jo bare lytte til rådene, og så bruge det eller lade være.
Merete Hansen ringede til ForældreTelefonen, for at få råd til at hjælpe sin søn gennem en sorg.
Hvad passer bedst til dig?
Se mulighederne for at blive frivillig
Er du mest til at rådgive telefonisk? Eller skriftligt? Vil du være frivillig i Aarhus, i København eller hjemmefra? Vil du rådgive børn, unge eller forældre?
Find det rigtige frivilligtilbud, der passer til dig og dit øvrige hverdagsliv.
Har du talt med ForældreTelefonen?
Vi vil gerne høre din mening
Har du talt med ForældreTelefonen, vil vi meget gerne høre, hvad du syntes om rådgivningen.