BørneTelefonen ændrer opgørelsesmetode
Per 1. september 2018 justerer Børns Vilkår opgørelsesmetoden for BørneTelefonen og ForældreTelefonen. Dette skyldes nye datasystemer, der kan opgøre tallene mere præcist end tidligere.
1. september 2018 justeres opgørelsesmetoden for tal for BørneTelefonen og ForældreTelefonen hos Børns Vilkår. Det skyldes, at Børns Vilkår på grund af nye datasystemer kan opgøre tal mere præcist.
”Gennem tiden har vi løbende fået bedre datasystemer, hvilket gør det muligt at opgøre tal mere præcist og – for nogle tal – overhovedet at opgøre dem. Med en ny opgørelsesmetode kan vi supplere den viden, vi får fra rådgivernes registreringer, med bedre viden fra såvel telefonsystemet som sms- og chatsystemet m.m.” siger Projekt- og analysechef i Børns Vilkår, Signe Korsgaard.
Sammen med ændringen i opgørelsesmetoden justeres terminologien omkring tallene, så der fremover skelnes mellem antal henvendelser, kontakter med børn og deciderede rådgivninger. Det betyder, at tallene fremover ser anderledes ud.
”Det er vigtigt for os, at vores arbejde bygger på indsigter og tal, der er så præcise som muligt,” siger Signe Korsgaard.
Alene i 2017 havde BørneTelefonen hos Børns Vilkår mere end 50.000 rådgivninger af børn, der registreres løbende. Det giver en unik indsigt i børns tanker og problemer, som Børns Vilkår handler på både i det politiske arbejde, og som danner afsæt for løbende bestræbelser på at give så god en rådgivning som muligt.
Den nye opgørelsesmetode viser, at der i 2017 var 50.467 rådgivninger af børn, kontakt med et barn 83.111 gange og 202.500 henvendelser i alt til BørneTelefonen.
Vil du følge med i Børns Vilkårs arbejde?
Tilmeld nyhedsbrev
"*" indikerer påkrævede felter