Ny kommunikationschef i Børns Vilkår
Henriette von Essen-Leise, tidligere fundraisingchef i Dansk Flygtningehjælp, er ansat som chef for kommunikation og fundraising i Børns Vilkår.
Henriette von Essen-Leise kommer fra en stilling som fundraisingchef i Dansk Flygtningehjælp og har arbejdet med kommunikation og markedsføring for bl.a. Magasin du Nord, Radisson SAS Hotels & Resorts og Det Kongelige Teater.
”Jeg har fulgt Børns Vilkår ud fra en personlig og faglig interesse gennem flere år, og synes organisationen er inde i en enormt spændende udvikling, som jeg glæder mig til at bidrage til,” siger Henriette von Essen-Leise.
Hun ser nu frem til at øge børnerettighedsorganisationens synlighed og omsætning, så flere børn kan få gavn af organisationens tilbud om hjælp og støtte – bl.a. via BørneTelefonen og professionel bisidning.
”Børn i Danmark har det generelt godt, men samtidig er barndommen under pres fra især skilsmisser og familieopbrud samt en hverdag, som er præget af hektisk aktivitet, hvor vi er ’på’ hele tiden. Børns Vilkår er med til at sikre, at børnene bliver hørt og taget vare om – hvad kan være mere vigtigt?,” spørger Henriette von Essen-Leise.
Hun afløser Christophe Kirkegaard på posten.
CV, Henriette von Essen-Leise
Født i 1966, Master i Professional Kommunikation. Har siden 2007 været fundraisingchef i Dansk Flygtningehjælp, der i løbet af de seneste 10 år er blevet Danmarks største humanitære organisation med cirka 5.000 ansatte og 20.000 frivillige. Forinden var hun CRM Chef i First Prize Holding, Marketingchef hos hhv. Job Vision, Magasin du Nord samt Radisson SAS Hotels og Resorts.