Skip to content
Børns Vilkår Børns Vilkår
  • Bliv frivillig
  • Det gør vi
  • Få gode råd
  • Oplæg og workshops
  • Publikationer
  • BørneTelefonen
  • ForældreTelefonen
  • FagTelefonen
Støt
Nyhed: 09-03-2021

Prisbelønnet kampagne slår indsamlingsrekord – til gavn for udsatte børn og unge

De seneste tre måneder har Circle K’s butikker solgt BørneKaffe til fordel for BørneTelefonen, og både antallet af solgte kopper og ekstra-donationer slår rekord i forhold til tidligere år. I alt bliver der doneret 1.130.000 kroner, som skal sikre, at flest mulige børn og unge kan få hjælp på BørneTelefonen – på sigt døgnet rundt.

Coronakrisen har fået os alle til at holde afstand, men har også skabt en stor lyst og vilje til at stå endnu mere sammen om at hjælpe udsatte børn og unge. Børns Vilkår og Circle K har oplevet rekordstor opbakning til årets BørneKaffe-kampagne, som samler ind til BørneTelefonen og netop har kørt for tredje gang i Circle K’s butikker.

Kampagnen, som vandt Fundraising-prisen i 2019, har i år udløst en donation på 1,13 million kroner til BørneTelefonen, som dels kommer fra salget af BørneKaffe, hvor kunderne har givet 2,50 kr. ekstra for en særlig BørneKaffe-kop, når de har købt kaffe, og dels gennem ekstra-donationer ved kassen. I denne kampagne er der solgt hele 25 procent flere BørneKaffe-kopper end ved kampagnen sidste år.

”Det er fantastisk, at BørneKaffe-kampagnen er gået så godt, for der er brug for støtten! Mange børn og unge kæmper med mistrivsel lige nu og kontakter BørneTelefonen for at få svar på spørgsmål og ro på tankene. Vi vil bruge donationen til at udvikle BørneTelefonens kapacitet og kvalitet, så flest mulige børn og unge kan få den hjælp, de har brug for,” siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.

På sigt skal BørneTelefonen være døgnåben
BørneKaffe-kampagnen er en del af et treårigt samarbejde mellem Circle K og Børns Vilkår, som siden 2019 har indsamlet over tre millioner kroner til BørneTelefonen. Ved de to foregående kampagner er donationerne gået til at udvide BørneTelefonens åbningstid, hvilket har medført, at den nu åbner kl. 7 om morgenen mod tidligere kl. 11. I år går donationen blandt andet til på sigt at gøre BørneTelefonen døgnåben.

”Jeg vil gerne sige tak til landets bedste kunder og tak for indsatsen til de mest dedikerede medarbejdere i Danmark. Vi er nu et stort skridt nærmere, at BørneTelefonen bliver døgnåben. At vi kan tage store skridt med en rekordstor donation i år skyldes, at Børnekaffe-kampagnen bare fungerer. Det er et enkelt koncept, som giver mening, og hvor vi sammen med danskerne kan gøre en forskel for nogle af dem, som er mest udsatte,” siger kommunationschef i Circle K, Dennis Bylov Dalgaard.

Fakta

• Hver kop solgt BørneKaffe i Circle K’s butikker har givet i alt 5 kroner til Børns Vilkår: 2,50 kr. fra kunden og 2,50 kr. fra Circle K per købt Børnekaffe-kop i kampagneperioden.

• Kampagnerne med BørneKaffe har siden 2019 givet en samlet donation på over tre millioner kroner til BørneTelefonen.

• Kampagnen løb for tredje gang fra 8/12-1/3 i alle Circle K’s 225 danske butikker.

• Børnekaffe vandt i 2019 Fundraisingprisen.

• Børnekaffe-kampagnen er en del af Circle K-koncernens ”You give, we give”-initiativ, som støtter udsatte børn og unge verden over.

Vis mere +

Del denne side:

  • Forside
  • Bliv frivillig
  • Det gør vi
  • Få gode råd
  • Lej vores kursus- og mødelokaler
  • Til fagpersoner
  • Bisidning - hjælp til børnesamtalen
  • Om Børns Vilkår
  • Ledige stillinger
  • Samarbejdspartnere
  • For virksomheder
  • Arv og testamente
  • Presse
  • Nyheder
  • BørneTelefonen
  • ForældreTelefonen
  • FagTelefonen
Børns Vilkår
Trekronergade 26
2500 Valby
CVR: 10634792
Konto nr.: 5301 0000273744
Telefon: 35 55 55 59 Skriv til os

© All rights reserved - 2021

  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik
Cookies
Vi bruger cookies til at forbedre brugeroplevelsen på bornsvilkar.dk, til indsamling af statistik og til markedsføring. Vi placerer først cookies, når du har givet dit samtykke. Et “Nej tak” sætter kun de nødvendige funktionscookies, inklusive den, som husker dit valg. Et “Ja tak” er et samtykke til alle typer cookies, mens en tilpasning sætter lige præcis de typer, du ønsker. Det er frivilligt, hvilke cookies du vælger at acceptere.
Tilpas selv hvilke cookies, der sættes
Nej takJa tak
Læs mere om vores cookiepolitik her
Tilpas mine cookie-indstillinger

Cookies

Udover de helt basale, nødvendige funktionscookies bruger vi cookies til at forbedre din oplevelse, mens du browser, analysere generelt på vores brugeres adfærd samt til at målrette annoncer til brugere, som har besøgt vores hjemmeside. Du bestemmer selv, hvilke typer af cookies, du vil give samtykke til. Ønsker du at trække dit samtykke tilbage, gøres det helt enkelt ved at slette alle eller de pågældende cookies.
Under vores cookiepolitik kan du læse helt detaljeret om hver enkelt cookie, hvem som sætter den og hvad dens funktion er (som oplyst af leverandøren).
Nødvendige
Altid aktiveret

Nødvendige cookies er cookies, som er absolut nødvendige for at hjemmesiden kan fungere. Uden dem vil du simpelthen ikke kunne bruge siden – faktisk den eneste cookie, du stensikkert kan nyde uden dårlig samvittighed. De sikrer, at basale funktioner kan køre og at sikkerheden er i orden.
Ingen af disse cookies indeholder personlig information om dig som besøger.

Statistik

Vi vil så gerne blive klogere på, hvad vores brugere læser – hvad interesserer dig, hvilke sider skal vi arbejde på, hvad duer slet ikke? Hvordan finder du frem til os?
Cookies i kategorien Analytics bruges til at analysere på hjemmesidens trafik.
Vi (Børns Vilkår) kan ikke identificere dig som bruger. Vores analyser kigger på adfærd generelt i større grupper. Men da vi bruger Google Analytics til disse rapporter, kan vi ikke give dig en garanti for anonymitet. Hvis du har en Google konto og er logget ind i browseren, mens du besøger vores side, kan vi ikke garantere at Google Analytics ikke bruger den selvsamme cookie til at opdatere din profil.

Markedsføring

Lad os være ærlige: Vi vil gerne kunne målrette nogle annoncer til dig. Mest af alt fordi vi ikke har jordens største markedsføringsbudgetter, for vi har andre ting, vi hellere bruger pengene på. Derfor giver det mening at bruge vores annoncekroner på nogle venner, vi kender i forvejen, fremfor nogen, vi aldrig har mødt,
Hvilken slags annoncer kan du så få? Tilbud om at støtte os, enten økonomisk eller med din tid som frivillig. Tilbud om at deltage i en konference, hvis du fx har læst rapporten bag. Annoncer om nye gode råd til forældre, som i forvejen har besøgt sider om netop det emne. Med andre ord: Du går glip af en masse spændende, hvis du siger nej :-)
Når det så er sagt: Vi er bare glade for, du er her. Ikke et ondt ord fra os, hvis du ikke vil have målrettet annoncering fra os (og dermed dele din adfærd med Google, Facebook, YouTube osv.)

Andre

Cookies i denne kategori er lidt de mærkelige blandinger i bagerens vindue. De fleste af dem har et dobbelt formål; typisk både analyse og markedsføring. For nogles vedkommende er beskrivelsen fra leverandøren endda lidt vag i forhold til brugen, så den er lidt åben for fortolkninger. Det gør, at vi putter dem i en kategori for sig selv, så du selv kan tage stilling og vælge.

Gem & Acceptér